Náš knižní klub pro všechny geeky v oblasti designu jsme nastartovali na našem pravidelném úterním Clubhouse. Minulý týden jsem se chvástal, že nás bylo kolem 50, tentokrát jsme se sešli v trochu menším počtu 💁♂️.
To ale nevadí!
Jsme i tak rádi, že nás posloucháte. Téma nebylo tak poutavé a venku bylo přece jen krásně. Nevěšíme hlavu! Určitě se můžete těšit na další porci design tipů zase příští úterý. Ohromně moc děkuju všem, které téma zajímalo a přišli! Pro příští Clubhouse čas posuneme na po-o, abychom i my mohli někdy po práci vylézt ven.
Počet posluchačů ale nic nemění na tom, že pro vás máme celou řádku skvělých tipů. Tentokrát z analogového světa, v knižní podobě. Některé knížky nám pomohly i v naší práci, a tak se o ně rádi podělíme.
Menší změna přece jen bude, nebudu přikládat žádné odkazy. Nechci vám určovat, kde máte nakupovat. Však to znáte, férová soutěž! 👮🏽♀️
- The Non-Designer’s Design Book – Robin Williams (start do designu pro nováčky, ale taky skvělý opáčko pro zkušenější)
- Grid Systems in Graphic Design – Josef Muller-Brockmann (příručka pro používání mřížek v designu)
- The Vignelli canon – Massimo Vignelli (svět a principy designu podle slavného italského designera)
- The Brand Gap – Marty Neumeier (kniha o teorii budování brandu a o tom, jak je důležité zapojovat strategii i kreativu)
- Thinking with Type – Ellen Lupton (typografická bible pro všechny milovníky písma)
- Eseje o typografii – František Štorm (příručka pro začínající i pokročilé zájemce o písmo, od nejslavnějšího českého typografa)
- Knihy a typografie – Martin Pecina (uvolněná publikace o procesu tvorby knih)
- Helvetica – Lars Müller (knižní ukázka toho, jak Helvetica změnila moderní svět)
- Pocket Full of Do – Chris Do (rady, tipy a nahlédnutí do filozofie zakladatele The Futur, vzdělávací platformy pro kreativní profese)
- Book of Ideas – Radim Malinic (kniha nabízí přesně to, co říká, nápady od kreativního ředitele londýnské agentury Brand Nu)
- Ogilvy o reklamě – David Ogilvy (kniha o reklamě od otce reklamy a zakladatele jedné z nejúspěšnějších reklamních agentur dneška)
- Designing News – Francesco Franchi (pohled na budoucnost médií a informační grafiky od italského designéra a žurnalisty)
- Start your own f*cking brand – Maria Erixon (příběh budování úspěšné švédské značky Nudie Jeans přímo od její zakladatelky)
- Logo Modernism – Jens Muller a R. Roger Remington (kniha obsahuje 6000 moderních log v té nejryzejší podobě)
- AIGA Graphic Design USA – kolektiv autorů (ročenka vydávaná Americkou institucí grafického designu)
- Information Graphics – Julius Wiedemann, Sandra Rendgen (kniha plná skvělé infografiky pro datové nerdy)
- National Geographic Infographics – Julius Wiedemann (infografiky z National Geographic na jednom místě)
TIP pro uživatele Affinity produktů:
Workbook Designer/Photo/Publisher – kolektiv autorů (skvělá příručka nejenom pro samotný grafický program, ale i pro práci s grafikou v digitálním světě)
BONUS:
Pro úchylné milovníky krásné sazby, nebo jako zdroj skvělých tipů na dárek pro designera, rozhodně použijte stránku standardsmanual.com
To je od nás tentokrát vše a těšíme se na další povídání s vámi.
Designu zdar!