fbpx
Blog

Brandmanuál! Nutnost nebo přežitek?

Je klasický brandmanuál přežitek nebo je to stále standard? O tom jsme se bavili na Clubhouse. Přečtete si jaké nástroje nahrazují klasické PDF manuály.
Brandmanuál
Michal Dovrtěl
Michal Dovrtěl
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Brandmanuál! 📙

Drbat se s ním nebo nedrbat? Jak to pomáhá designérům v jejich práci a naopak jak brandmanuálem vytyčit mantinely brandu?

To bylo včerejší hlavní téma na Clubhouse. Big thanks Barbora Pichler, Quang Milan Nguyen a Ondrej Krejci, že s námi sdíleli své zkušenosti.

Velké téma posledních let jsou online nástroje pro tvorbu jednotných vizuálních stylů. PDF is dead 💀

Shodli jsme se, že udržovat brand jen v PDF podobě je skoro nemožné. Čím tedy nahradit starou dobrou knižní podobu Brandmanuálů?

Netvrdím, že je potřeba zahodit krásnou sazbu. Pro nás milovníky „NASA like“ papírové podoby na poličce, je to k nezaplacení. To je spíš ale pro profesně deformované jako já. Jak ale připravit dobrý a funkční manuál pro klienta?

Skvělý přístup zmiňovala Barbora. Připravit krátkou prezentaci pro klienta a zaměstnance. Vysvětlit jim v lidské a třeba i zábavné formě, jak vůbec s manuálem pracovat. Vytyčit kde jsou hranice self-service řešení a kdy oslovit grafika. Tohle by určitě nemělo chybět v žádném manuálu. Přece jenom klient netuší co je CMYK a sáhne po tom, co mu příjde nejvhodnější.

Must have každého brandmanuálu je uvádět na sebe kontakt! Setkávám se s tím pořád a pořád, že mi tam chybí.

Další skvělý přístup je, přidávat link na svojí Export složku, ať už na Google drive, Dropbox nebo jiné cloudové řešení. Zde přicházejí ale problémy, že klient nemůže něco dohledat, nebo grafik se nedokáže zorientovat ve struktůře. Nedejbože jak zabezpečit citlivé dokumenty?

Tady vstupují do hry nástroje jako:

Pro mě osobně a zmiňovalo se to i na Clubhouse, jsou tyto služby spíše marketingové nástroje na správu velkého brandu. Takže cílovka i cenou, jsou spíše interní marketingové týmy, popřípadě větší agentury.

Po čem ale sáhnout jako freelancer nebo menší agentura? Určitě stojí za zmínku Visualbook od Jiří Chlebus. Dále jsou zde skvělé nástroje jako:

Jako inspiraci jsem zmiňoval třeba skvělý online manuál pro Uber. Co mi u těchto nástrojů ale trochu chybí, je nějaká hlubší integrace s uložištěm. Nemít jen odkaz na Google disk ale integrovat aktuální export přímo do stránky online logomanuálu by bylo skvělé.

Ještě jednou moc díky všem posluchačům a speakerům a těším se na příště!

Sdílet na:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email