fbpx
Blog

Brandmanuál! Nutnost, nebo přežitek?

Je klasický brandmanuál přežitek, nebo stálý standard? O tom jsme se bavili na Clubhouse. Přečtete si, jaké nástroje nahrazují klasické PDF manuály.
Brandmanuál
Michal Dovrtěl
Michal Dovrtěl
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Brandmanuál! 📙

Drbat se s ním, nebo nedrbat? Jak pomáhá designérům v jejich práci? A jak naopak brandmanuálem vytyčit mantinely značky?

To bylo včerejší hlavní téma na Clubhouse. Big thanks to Barbora Pichler, Quang Milan Nguyen a Ondrej Krejci, že s námi sdíleli své zkušenosti.

Velké téma posledních let jsou online nástroje pro tvorbu jednotných vizuálních stylů. PDF is dead 💀

Shodli jsme se, že udržovat brand jen v PDF podobě je skoro nemožné. Čím tedy nahradit starou dobrou knižní podobu brandmanuálů?

Netvrdím, že je potřeba zahodit krásnou sazbu. Pro nás milovníky „NASA like“ papírové podoby na poličce, je to k nezaplacení. Ta je spíš ale pro profesně deformované, jako jsem já. Jak připravit dobrý a funkční manuál pro klienta?

Skvělý přístup zmiňovala Barbora. Připravit krátkou prezentaci pro klienta a zaměstnance. Vysvětlit jim v lidské a třeba i zábavné formě, jak vůbec s manuálem pracovat. Vytyčit, kde jsou hranice self-service řešení a kdy oslovit grafika. Tohle by určitě nemělo chybět v žádném manuálu. Klient často netuší, co je CMYK, a sáhne po tom, co mu připadá nejvhodnější.

Must have každého brandmanuálu je uvádět na sebe kontakt! Setkávám se s tím pořád a pořád, že chybí.

Další skvělý přístup je přidávat link na svoji export složku; ať už na Google drive, Dropbox nebo jiné cloudové řešení. Zde přicházejí problémy. Klient nemůže něco dohledat, grafik se nedokáže zorientovat ve struktuře a jak vůbec zabezpečit citlivé dokumenty?

Tady vstupují do hry nástroje jako:

Pro mě osobně, a zmiňovali jsme to i na Clubhouse, jsou tyto služby spíše marketingové nástroje na správu velkého brandu. Cílí, i cenou, spíše na interní marketingové týmy, popřípadě větší agentury.

Po čem sáhnout jako freelancer nebo menší agentura? Určitě stojí za zmínku Visualbook od Jiří Chlebus. Dále jsou zde skvělé nástroje jako:

Jako inspiraci jsem zmiňoval třeba skvělý online manuál pro Uber.
Co mi u těchto nástrojů ale trochu chybí, je nějaká hlubší integrace s úložištěm. Nezůstat jen u odkazu na Google disk, ale integrovat aktuální export přímo do stránky online logomanuálu – to by bylo skvělé.

Ještě jednou moc díky všem posluchačům a speakerům! Těším se na příště!

Sdílet na:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email